“Elk interieurdesign van Jansen is technisch haalbaar, duurzaam én binnen budget”
Overnames, verticaal integreren, niches zoeken, innoveren … het zijn vaste pijlers van het ambitieuze groeiplan van Group Jansen. Een strategie die deze dynamische bouwgroep uit Zonhoven alvast geen windeieren legt. Vanaf maart brengt Group Jansen al zijn sterktes samen in een nieuwe designcel, LUBDUB, waarmee het bedrijf elk interieur vanuit een 360° benadering transformeert naar een ESG-proof omgeving.
“Bij Group Jansen denken we altijd van binnen naar buiten. Hoe mensen zich in een ruimte voelen en op welke manier ze met elkaar in interactie gaan, is voor ons, als specialist in binnenafwerking, buitengewoon belangrijk. Met de lancering van LUBDUB gaan we vandaag nog een stap verder en maken we de cirkel rond”, vertelt Nadia Jansen, CEO Group Jansen.
De naam LUBDUB is niet per toeval gekozen: het is een klanknabootsing die verwijst naar het geluid dat een hartslag maakt.
“LUBDUB helpt klanten aan ruimtes die een echte hartslag hebben. Of anders gezegd, onze Jansen-designcel transformeert elke unieke place to be naar a place with a heartbeat. Mooi, functioneel, duurzaam en in lijn met het welzijn van de gebruiker”, zegt Nadia Jansen.
LUBDUB heeft Sue Vanschoubroeck aangetrokken als Design Wizzard. Vanschoubroeck was van 2008 tot mei 2022 teamleader projects bij Axel Vervoordt. Pascale Engelen neemt bij LUBDUB de rol van Creative Thinker op zich.
De technische background van Group Jansen maakt het fundamentele onderscheid op de markt.
“Dankzij onze ervaring weten we wat wel en niet werkt bij het uittekenen van een plan. Elk creatief voorstel is realistisch én onderbouwd. Een interieur aanpakken op basis van puur buikgevoel, is passé. LUBDUB start iedere opdracht dan ook met een grondige analyse. Zelfs data capturing behoort tot de mogelijkheden”, vervolgt Nadia Jansen.
Door data capturing kent de organisatie exact de pijnpunten van een gebouw en passen ze hun advies en de verdere uitwerking hierop aan. Op die manier kan LUBDUB de meest duurzame oplossingen voorstellen.
“Neem nu een kantooromgeving”, vervolgt Jansen. “Bij de switch naar meer online vergaderen, staan grote vergaderruimtes vaak leeg. Het zou niet slim zijn om deze locaties gewoon in een fancy, nieuw kleedje te steken. LUBDUB kiest eerder voor een ontwerp dat zowel op het vlak van people, planet als profit scoort.”
Wanneer de noden van een organisatie veranderen, dan past LUBDUB het design aan.
“Ook binnen sectoren als retail of leisure duiken weinig inspirerende ruimtes, boordevol verpakkingen of stock, op”, legt Nadia Jansen uit. “LUBDUB geeft deze locaties opnieuw een ziel. We zijn trouwens hiervan zelf het levende bewijs met onze comfortcontainers.”
Bij (ver)bouwen hoort steevast een prijs. De kaap tussen de inschatting van de totaalprijs van een project en de effectieve kost is meestal groot.
“Als bouwpartner nemen we hier onze verantwoordelijkheid. Dankzij de integratie van onze verschillende bedrijven weten we exact welke prijzen realistisch zijn op de markt. Zo kan LUBDUB zijn klanten voor financiële katers behoeden vanaf de start van de werken tot en met het onderhoud. Ook dat hoort bij onze ontzorging van a tot z.”