‘Klantgerichtheid zit verweven in ons DNA’
Er waait een nieuwe wind bij ECK en BRIO GROUP. Samen met de komst van Sam Bosmans, sinds eind vorig jaar als CEO aan het roer van beide kmo’s, wordt er volop ingezet op verdere groei. Het opzet: bouwen aan een versterkte structuur om deze gezonde groeiambities verder te ondersteunen, zowel wat betreft het ontzorgende totaalaanbod aan producten en diensten als de representatieve aanwezigheid in het ganse land.
In zo’n dertig jaar tijd is ECK uitgegroeid van een bescheiden b2b-groothandel tot een bedrijf dat zijn klanten uit de badkamer-, keuken- en interieurbouw op heel wat vlakken ondersteunt. Vooreerst is er uiteraard het marktconforme ECK-aanbod aan A-labels, vervolledigd met het eigen en onderscheidend designlabel O-Plus. Ook het dienstenpakket groeit gestaag, waarbij BRIO GROUP erin slaagt relevante leveranciers en gedreven zelfstandig ondernemers uit de wereld van keuken, badkamer en totaalinterieur samen te brengen in een krachtige aankoopgroepering. Een groep die dus helemaal klaar is voor een volgende groeifase in heel Vlaanderen en Wallonië.
Sam Bosmans doorzwom al diverse professionele watertjes, met ervaring in de consultancy, business & finance, maar ook commerciële functies. Met zijn ‘meet & weet’-achtergrond, maar ook feeling voor de klant en markt, leidt hij ECK en BRIO GROUP naar een volgende fase in de groei. “Elke dag mee het verschil kunnen maken, dat trekt mij hier aan”, aldus Bosmans. “Bovendien kan ik mij perfect vinden in de kernwaarden die deze kmo’s vandaag al onderscheiden. Vooreerst is er de klantgerichtheid, verweven in het DNA van ECK en BRIO GROUP en dagdagelijks uitgedragen door de commerciële teams van Johan Van Loock (ECK-Keuken), Freek Fourneau (ECK-Badkamer) en Peter Vanthienen (BRIO GROUP). De grote flexibiliteit, met bijvoorbeeld een zeer hoge last-mile service via het eigen transport van ECK met geëngageerde chauffeurs, is een troef die ik verder wil bekrachtigen. Die hoge servicegraad, dat is wat ons differentieert in de markt. Zo nemen we de klant ook graag mee in het managen van hun werkkapitaal, door onze flexibele logistieke processen. Daarnaast is er het hoge niveau van expertise, zowel bij onze binnen- als buitendienst met technisch onderlegde accountmanagers die hun oor te luisteren leggen bij de klant om nog beter in te spelen op de concrete behoeften. Last but not least: de Concept Store in Herentals – trouwens net nog vernieuwd – waarnaar ECK-klanten kunnen doorverwezen worden. Dit alles is wat ECK onderscheidt en ons toelaat om uit te groeien tot een sterke nationale speler met een producten- en dienstenpakket, als een logisch geheel en op maat van onze klant.”
ECK staat garant voor een marktconform productaanbod met een plus, een ‘O-Plus’ om meer specifiek te zijn. Freek Fourneau, verantwoordelijke afdeling badkamer: “Met dit eigen designlabel, dat door ECK exclusief wordt aangeboden aan de badkamer- en keukenspecialist, bieden we Belgische of Europese kwaliteit aan een concurrentiële prijs.” Het aanbod groeit gestaag en wint aan belang. Zo is er onder meer het architectonische kraanwerk van O-Plus by Treemme, met reeds heel wat gegeerde awards in de prijzenkast. Het assortiment is verkrijgbaar in zestien verschillende finishes, waaronder duurzame PVD-kleuren. “Handig is de online configurator met AR”, aldus nog Freek Fourneau. “Hiermee is het mogelijk de verschillende opties in een specifieke context of ruimte te plaatsen. Een handig hulpmiddel waar je ook als professionele ontwerper mee aan de slag kan gaan.” Of hoe kwaliteit en state-of-the-arttechnologie hier hand in hand gaan, ten dienste van zowel de architect als eindklant.
Neem dan rechtstreeks contact op met Brio Group.
Contact opnemen