Ook ons land zal er vertegenwoordigd zijn met het Belgische paviljoen “The Green Arch”, een architecturaal hoogstandje in de vorm van een groene boog met verschillende niveaus. Het omvat onder andere een gastronomisch restaurant, winkelruimtes met Belgisch design en mode, een zakencentrum en een dakterras met bar. kreon maakt er deel uit van het 100% Belgisch verlichtingsteam. Deze sponsoring benadrukt kreons internationale positie in de high-end architecturale verlichtingswereld, met lokale expertise en aanwezigheid in de economisch meest aantrekkelijke regio’s ter wereld. Kreon wil de bezoeker vooral tonen dat verlichting integraal deel uitmaakt van architectuur en er niet zomaar achteraf aan toegevoegd wordt.
Expo 2020 wil een wereldtentoonstelling zijn met een groene voetafdruk dat zo klimaatneutraal mogelijk gebouwd wordt, met aandacht voor duurzaamheid, schone energie en circulariteit. Voor kreon als sponsor is dit een belangrijk gegeven.
“De producten zijn vervaardigd uit ecologisch verantwoorde materialen. Onze verlichtingsprofielen bestaan uit +90% gerecycleerd eco-aluminium. Als het paviljoen na de expo ontmanteld wordt, zal kreon de verlichting recupereren en herbestemmen of verwerken tot nieuwe grondstoffen”, aldus Philippe van Doormaal, Global Marketing Director bij kreon.
Volgens kreon is verlichting vandaag bovendien onderdeel van een digitaal en geconnecteerd universum met onder andere het iOT en LIFI, wat een derde impactvolle transformatie in de sector betekent na de introductie van halogeenlicht en de komst van LED-verlichting. Verlichting vormt zo een belangrijk onderdeel van het Expothema “Connecting minds, Creating the Future”.
Kreon wil met deze sponsoring vooral investeren in duurzame relaties en ervaringen, in waardevolle en interessante netwerklocaties en contacten en zijn internationale positie in de high-end architecturale verlichtingswereld benadrukken. Maar tegelijkertijd wil kreon ook een specifieke boodschap overbrengen naar de bezoekers.
“In The Green Arch willen we vooral tonen dat verlichting integraal deel uitmaakt van architectuur en niet zomaar achteraf toegevoegd wordt. Onze verlichting ontstaat vanuit architectuur en is ontworpen voor diezelfde architectuur, zonder er zelf een prominente positie te willen innemen”, aldus van Doormaal.
De toegepaste producten van kreon werden gekozen op basis van hun innovatie en afgestemd op de architectuur van het gebouw. De twee souvenirshops worden verlicht met kreon oran en kreon nuit. In de inkom van het paviljoen schittert kreon nuit. Kreon koi-s zorgt voor het nodige licht in de kantoorruimtes. Het restaurant wordt verlicht met 3 profielen van kreon holon on-track, kreon kagi hangt er boven de toog en kreon up-glass voorziet de groene rand rond het dakterras van de nodige verlichting. De doorgang naar de aula en de toiletten wordt verlicht met kreon kagi.
BelExpo coördineert en organiseert de Belgische deelname aan de wereldtentoonstelling. De BEMOB-2020 groep, bestaande uit aannemers BESIX en Vanhout en de bureaus ASSAR ARCHITECTS en VINCENT CALLEBAUT ARCHITECTURES, werd door BelExpo aangesteld voor het ontwerp en de bouw van het Belgisch paviljoen “The Green Arch”. De keuze voor onder andere kreon als sponsor werd vooral door deze architecten gemaakt. BelExpo wil een groen en slim België laten zien en de Belgische industriële, technologische en wetenschappelijke knowhow internationaal tentoonstellen. Volgens Belexpo weerspiegelt het paviljoen sober en elegant de “belgitude” en is het leidmotief het katalyseren van architectuur, structuur, energie, landschap en scenografie alsof het hele project met één penlijn was getekend.
Neem dan rechtstreeks contact op met Kreon nv.
Contact opnemen