Met ‘One Ground’ heeft Parador in oktober 2020 een internationale campagne gestart, die de merk- en productwereld van de vloerbedekkingsfabrikant uit Coesfeld op veel manieren met elkaar verbindt. Ter begeleiding van de ‘One Ground’ Design Edition, bestaande uit acht verschillende vloeren, heeft Parador een uitgebreide content marketing campagne ontwikkeld die zowel offline als online de verhalen achter de vloeren vertelt. Nu is de campagne bekroond met ‘Zilver’ in de Best of Content Marketing (BCM).
‘Zilver’ in de categorie ‘Customer Digital Content Platforms’ in de BCM – met de gerenommeerde prijs voor content marketing heeft de merk- en productcampagne ‘One Ground’ na de German Brand Award nu nog een extra prijs gewonnen. ‘Wij zijn bijzonder trots dat we met One Ground de jury konden inspireren en ons met succes staande konden houden in een veeleisende competitie met sterke merken en bureaus’, verheugt Birgit Kunth, Hoofd Merk, Marketing en Communicatie bij Parador, zich over de onderscheidingen.
Met ‘One Ground’ heeft Parador afgelopen herfst een internationale campagne gelanceerd, die de merk- en productwerelden van de vloerbedekkingsfabrikant met elkaar heeft verbonden. Met als hoogtepunt de uitgebreide campagnewebsite www.one-ground.com, waar Parador met video’s, foto’s en reportages het verhaal vertelt van acht unieke locaties die de inspiratie vormden voor deze gelijknamige vloercollectie.
De BCM is al jaren de grootste wedstrijd voor inhoudgerichte communicatie in Europa, met ongeveer 600 inzendingen. Sinds 2003 reikt het Content Marketing Forum prijzen uit aan de beste bedrijfspublicaties – of het nu gaat om print of digitaal, intern of extern. De prijzen in de 80 categorieën worden toegekend door deskundige jury’s met in totaal ongeveer 200 juryleden. In de categorie ‘Customer Digital Content Platforms’ nam Parador het op tegen gerenommeerde concurrenten zoals Henkel en TÜV SÜD.