Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur

NL | FR

Producten

Het mooiste glas voor elk interieur

De kracht van Interieurglas ligt in de combinatie van ervaring, liefde voor het ambachtelijke karakter van glasproducten en de klant die steeds centraal staat.

Tekst | Geert Van Cauwenberge

Beeld | Interieurglas / © 2018 Fotostudio Kwinten

29 oktober 2021 Leestijd 9 minuten

Deel dit artikel

Al meer dan 18 jaar staat Interieurglas garant voor een kwaliteitsvol en trendy aanbod in glasproducten voor zowel residentiële als industriële projecten. Het bedrijf groeide bij architecten, projectontwikkelaars, ondernemers en particulieren uit tot een toonbeeld in vakmanschap en expertise op het vlak van interieurglas. Van schuifdeuren tot beloopbare traptreden, van glazen scheidingswanden tot douchedeuren, … Elke klant vindt zijn gading in een brede waaier van trendy toepassingen.

De toepassing van glas voor interieurs biedt ongekende mogelijkheden. Zowel in kantoren als woningen stijgt de vraag naar stijlvolle oplossingen. Particuliere klanten kloppen bij Interieurglas aan voor de afwerking van hun nieuwbouw- of renovatieproject. Bedrijfsleiders, vastgoedeigenaars en projectontwikkelaars willen hun kantoorgebouw dan weer een nieuwe, frisse look geven. De rol van een glasspecialist wordt hierbij steeds belangrijker.

Familiebedrijf ‘pur sang’

Interieurglas werd in 2003 opgericht door wijlen Jeff Raes, samen met zijn echtgenote Francine Verlinden en schoonzoon Kurt Van der Vieren. Achttien jaar later is het bedrijf uitgegroeid tot een succesvolle onderneming met tien medewerkers, onder leiding van Kurt en Jeffs dochters Kenny en Jill. Met een gloednieuw atelier en inspirerende ideeënloft (zie interview met Kenny Raes) kunnen klanten zelf alle mogelijkheden en voordelen van interieurglas ontdekken.

Vakmanschap op maat van de klant

De kracht van Interieurglas ligt in de combinatie van ervaring, liefde voor het ambachtelijke karakter van glasproducten en de klant die steeds centraal staat. Kenny Raes licht toe: “We merken dat klanten en architecten niet langer hun gading vinden in het standaard aanbod. Om te kunnen blijven inspelen op de wensen van bouwers en verbouwers en de plannen van architecten, focussen we steeds meer op maatwerk. Dankzij onze jarenlange ervaring kunnen we goed inschatten hoe de wensen van verschillende partijen verzoend moeten worden met de praktische haalbaarheid ervan. Zo kan een glazen balustrade het interieur van een woning een echte boost geven, maar biedt een verankering in een betonplaat en een verdoken profiel onder de vloer een extra meerwaarde aan de uitwerking.”

Glashelder zicht op de nieuwste trends

Het team van Interieurglas volgt de allernieuwste trends en evoluties in glasproducten en interieur op de voet. Samen met haar medewerkers houdt Kenny continu de vingers aan de pols van wat leeft in de markt. “Twintig jaar geleden waren doorzichtige deuren met gezandstraalde motieven ons paradepaardje. We hadden – en hebben nog steeds trouwens – een ruimte in ons eigen atelier om gepersonaliseerde motieven te creëren. Daarna zagen we een sterke diversifiëring in producten, van glazen douchewanden over schuifdeuren tot beloopbare traptreden. Ook de vraag naar extra helder glas nam toe. Grijsgetint en gezandstraald glas, gecombineerd met inox beslag, zijn een tijdloze blijver. Maar vandaag doet de steellook het ontzettend goed.”

In gesprek met Kenny Raes van Interieurglas.

Steellook als nieuwste trend

Volgens Kenny is de steellook onmiskenbaar de trend van het moment. Ze licht toe: “Vooral als pivoterende deur of scheidingswand tussen inkomhal en leefruimte, of als douchewand in de badkamer, is deze look een winner. Als vakspecialist beschikken we over de expertise om dit glas zelf te vervaardigen, waarbij we de glaspartijen rondom bekleden met een zwart of wit aluminium kader. Het glas blijft echter wel als drager fungeren. Tijdens de coronacrisis zagen we de vraag naar deze look enorm toenemen, ook vanuit bedrijven die de voordelen van glazen scheidingswanden ontdekten. De steellook is niet alleen eigentijds en esthetisch mooi, maar biedt ook de voordelen van veel lichtinval en extra privacy.”

Kenny heeft geen glazen bol, maar op basis van haar marktkennis en ervaring tracht ze nieuwe hits te detecteren: “Terwijl eerder de vraag naar symmetrische steellookontwerpen populair was, merk ik nu dat asymmetrische en mondriaanachtige ontwerpen goed scoren. Ook de steellookomkaderingen worden wat soberder. De strakke look bij interieurglas blijft terrein winnen, maar het is afwachten of de witte steellook een blijver wordt. Momenteel experimenteren we ook volop met voorgeprint glas, met bijvoorbeeld motieven van marmerstructuren.”

Interieurglas in de praktijk

De advertentie in dit magazine zet een project in de kijker waarop het hele team van Interieurglas zeer trots is. Kenny: “De eigenaars van een minimalistische houten woning in het Oost-Vlaamse Hingene, vlakbij Bornem, wilden zoveel mogelijk natuurlijk daglicht en een gevoel van open ruimte in hun huis. In overleg met ons gingen ze voor een glazen wand van vloer tot plafond aan de trapvide, een scheidingswand in mat gelaagd glas in de badkamer en een steellook draaideur tussen hal en leefruimte. De bewoners zijn uiterst tevreden over onze creatieve aanpak en de concrete uitwerking ervan.”

In gesprek met Kenny Raes van Interieurglas: 

“We zijn enorm fier op de recente herinrichting van onze zaak”

In 2020 was de tijd rijp om via een interne denkoefening een nieuwe dynamiek te geven aan Interieurglas. De zaak werd opgefrist, voorzien van een nieuwe toonzaalgevel en uitgebreid met een ideeënloft. Ook het logo en de website werden in een nieuw jasje gestoken. Kenny geeft tekst en uitleg bij deze grondige make-over van de zaak.

“Vorig jaar dachten we grondig na over onze missie, visie en bedrijfswaarden die we zowel intern als extern willen uitdragen. Deze denkoefening leidde tot het herformuleren van de belofte aan onze klanten om innovatieve oplossingen aan te bieden, het herbevestigen van onze waarden aan onze ouders en een slimme nieuwe inrichting van ons bedrijfsgebouw.”

“Als een klant bij ons binnenkomt, komt hij of zij terecht in onze ruime toonzaal. De ideale plek om de nieuwste trends in de glaswereld te ontdekken. Daarna begeleiden we de klant via ons atelier – waar onze medewerkers vol passie onze producten vervaardigen – naar de nieuwe ideeënloft. Zo ontdekt hij of zij hoe onze producten volledig tot hun recht komen in de dagelijkse woon- of werkpraktijk, inclusief kleine personalisaties in glas.”

“Via deze werkwijze geven we elke klant een uitgebreide en persoonlijke rondleiding. Je zou zelfs kunnen zeggen dat we op deze manier een dagelijkse openbedrijvendag organiseren. We rollen alleszins graag de rode loper uit voor onze klanten.”

 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Freddy Fierens

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Maak kans op het boek 'Stedenbouw kan ook zo'!

    Hoe? Volg ArchiComm op LinkedIn en like het bericht over deze actie (ten laatste op 15/7/2022). De winnaars ontvangen persoonlijk bericht én het boek in de brievenbus. 

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details