NLFR

Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur
In gesprek met Jan Dossche

In gesprek met Jan Dossche

Met 25 filialen werd het op zijn minst gezegd een succesverhaal. De laatste jaren is hij vooral het gezicht van CORETEC © in Europa. Reden genoeg om hem enkele ondernemersvragen voor te schotelen.

Eind jaren tachtig reisde Jan Dossche frequent rond in Centraal Europa voor zijn werk. Hij maakte de val van de Muur dan ook van dichtbij mee. Net als de opportuniteiten die eruit volgden. In die omstandigheden kwamen zijn kennis van de producten en de regio, zijn rijke netwerk en de nodige dosis lef samen. “Samen met een Roemeense vennoot heb ik in 1991 de eerste firma voor de verkoop en distributie van vloerbedekking opgericht”, vertelt Dossche. “Met meer dan 25 eigen winkels groeiden we uit tot marktleider in Roemenië. Stond ik aanvankelijk nog trouw als klant op Domotex Hannover, plots was ik er een van de fabrikanten.”

Europees succesverhaal

De laatste vijf jaar is Jan Dossche in Europa vooral het gezicht van COREtec®, een lijn van hoogwaardige PVC vloeren. Het merk is gecreëerd door zijn broer in de VS, maar Jan is verantwoordelijk voor de uitrol in Europa. “COREtec® is een disruptief product binnen de vinyl LVT categorie. Het is een premium product dat qua constructie, afmeting, esthetiek en textuur elke consument aanspreekt. Het aanbod blijft trouwens uitbreiden. Zo is onlangs de CERATOUCH collectie geïntroduceerd.”

Ook de komende jaren blijft de missie van Jan Dossche COREtec® tot in alle hoeken van Europa brengen. Net als het blijven inzetten op de sterke service. In heel Europa heeft COREtec® een 72-uursleveringsgarantie. Momenteel zijn er 208 verschillende decoren en kleuren in voorraad, met een ruim assortiment bijpassende afwerkingsprofielen. Tegen een marktconforme prijs, uiteraard.

 Professioneel advies

​In een doe-het-zelfzaak zal je COREtec® niet vinden. Een bewuste keuze. Jan Dossche: “Gemiddeld kopen we in ons actieve leven drie keer een vloerbedekking. De noden en verwachtingen zijn daarbij altijd anders. Om zeker te zijn van het beste resultaat zijn het advies en de uitvoering door een professional noodzakelijk.”

Ook al richt COREtec® zich niet tot de hobbyklusser, toch is het merk helemaal mee met de populaire kliksystemen. Het COREtec®-kliksysteem maakt een zwevende plaatsing mogelijk, zonder extra kosten voor het uitbreken of extra voorbereiding van de ondervloer. Voor de professionele vloerder betekent dat een enorme tijdswinst en dus ook meer plaatsingen en een hoger rendement.

Evolutie in de vloerenwereld

Ook in het segment van de vloeren veranderen trends en technieken razendsnel, net zoals het consumentengedrag. Consumentenbeurzen en vakbeurzen blijven in die context van groot belang. “Beurzen zijn als het ware vensters op de wereld”, vindt Jan Dossche. “Ze zijn de ideale gelegenheid om het beste van jezelf te tonen, voor medewerkers, partners en prospects. Het laat toe je merk en bedrijf meer naamsbekendheid te geven, bij het grote publiek en bij de professional.”

Met een uitgebreid gamma aan decoren zet COREtec® maximaal in op de persoonlijke stijlen en smaken van de eindklant. En dat loont, zo blijkt. Dossche: “De huidige categorie van meerlaagse watervaste vloeren van COREtec® zorgen voor aanzienlijke groei binnen het volledige vloerenaanbod. Specialisten voorspellen een groeispurt voor dit segment. Over enkele jaren zou COREtec® volgens de prognoses tot een kwart van de totale kunststof vloerbekleding beslaan. De toekomst ziet er dus veelbelovend uit.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details