NLFR

Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur
“We nemen onze vormende en informerende rol heel ernstig”
In het nieuwe en duurzame Uzin Utz bedrijfsgebouw werd een belevingscentrum ingericht waar men de diverse merken en producten ervaart.

“We nemen onze vormende en informerende rol heel ernstig”

Als marktleider in totaaloplossingen voor het plaatsen, onderhouden en renoveren van alle soorten vloeren is de Duitse Uzin Utz Groep al meer dan honderd jaar een referentie op de markt die een belangrijke rol te vervullen heeft. Duurzaam innoveren is daar één aspect van, net als het vormen en informeren van vaklui in een wereld van verandering.

Eline Vandorpe: “Onze mensen op de baan zijn geen vertegenwoordigers, wel technisch-commercieel adviseurs. Ze zijn opgeleid om te adviseren en, mocht zich dat voordoen, vaklui bij te staan in geval van euvels en uitdagingen. Welk product voor welke situatie? Hoe verwerken? Onze mensen staan garant voor no-nonsenseadvies. Dat geldt ook voor de opleidingen die we organiseren in ons nieuwe belevingscentrum, heel praktijkgericht.” Daarmee is de toon gezet. Een verhaal over informeren, adviseren en duurzaam innoveren, met het oog op de toekomst.

Naast de showroom is er ook een demoruimte waar de praktijkgerichte opleidingen doorgaan.

Eén bedrijvengroep, vijf sterke merken

Uzin Utz België, tot 2018 bekend als Unipro-België en al 45 jaar in het vak, heeft over de jaren heen een onbetwistbare knowhow opgebouwd wat betreft het voorbereiden van de ondergrond, verlijmen, afwerken, onderhouden en renoveren van elk type vloer. Het aanbod en de activiteiten evolueerden en groeiden gestaag. “Uzin, waar het ooit mee begon, blijft voor ons een sterk en belangrijk merk. Het omvat alle plaatsingssystemen voor vloerbekleding en houten vloeren, van het opbouwen en voorbereiden van ondergronden tot het verlijmen en plaatsen. Ons merk Wolff staat voor performante machines en gereedschap dat hierbij van pas komt. Voor het afwerken en onderhouden van houten vloeren bieden we producten aan onder het merk Pallmann. Vorig jaar werd de merkenportefeuille uitgebreid met Codex, plaatsingssystemen voor de tegelzetter. Tot slot is er Arturo, ons merk van gietvloeren waar we marketinggewijs sterk op inzetten. Er zijn de PU-gietvloeren, met een aanbod aan trendy kleuren verzameld in de Color Collection, en extreem sterke epoxygietvloeren voor bijvoorbeeld magazijnen en andere industriële toepassingen. Ook hier dus een breed en diep aanbod, om maximaal tegemoet te komen aan de wensen van de markt”, aldus Eline Vandorpe.

De vijf sterke merken van de Uzin Utz groep in de kijker: Uzin, Wolff, Pallmann, codex en Arturo.

Erkende en gesubsidieerde opleidingen

Nieuwe producten betekent opnieuw informeren. In 2019 verhuisde Uzin Utz België naar een nieuw gebouw in de Poortakkerstraat in Gent. “Niet alleen omdat we sowieso toe waren aan een nieuwe en vooral duurzamere locatie, maar ook om een heus belevingscentrum uit te bouwen met de mogelijkheid om zeer praktijkgerichte opleidingen te geven, stielgericht en over de merken heen. Momenteel wordt ook volop gewerkt aan online opleidingen. En ook die willen we zeer praktisch aanpakken. Op maat van de klant en rekening houdend met de realiteit waarin we ons nu bevinden.” Goed om weten: het opleidingscentrum wordt door Constructiv erkend en komt tegemoet in de arbeidskosten van medewerkers, om werkgevers te ondersteunen.

De kantoorruimte is voorzien van een Arturo gietvloer met ‘nat-in-nat techniek’.

Duurzaam innoveren

Ook duurzaamheid is een belangrijk thema. “Zo is ons productiebedrijf in Nederland, dat onder andere voor de productie van de Arturo gietvloeren instaat, een van de groenste fabrieken van het land. Er is geen gasaansluiting en alle producten worden CO2-neutraal geproduceerd. Het bedrijfsgebouw wordt verwarmd met aardwarmte met warmteterugwinning en heeft een groendak dat isoleert en bijdraagt aan de biodiversiteit. Over de verschillende internationale merken heen is er ook veel aandacht voor duurzame en recycleerbare verpakkingen. Bovendien bekijken we continu hoe het nog beter kan.” Ondernemen vandaag, voor een betere toekomst morgen.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details