Deceuninck ontwikkelde een nieuwe manier om te communiceren over haar duurzaamheidsstrategie. Met het concept “Elk raam telt”, rolt het merk vanaf begin november een nieuwe marketingcampagne uit in België. Doel is de duurzame eigenschappen van de producten te belichten en het Deceuninck merk en zijn partners zichtbaarheid te geven.
De campagne “Elk raamt telt” benoemt de duurzame aspecten van de raam- en deurprofielen. Doel is om voor de eindconsument tastbaar te maken wat de impact is van Deceuninck’s ramen op het wooncomfort, het leven in de eigen buurt en nog ruimer: onze planeet. Daarbij mag men denken aan een optimale isolatie, een lagere energiefactuur en een kleinere ecologische voetafdruk. Ook wil Deceuninck beklemtonen dat er reeds decennialang wordt ingezet op het verkleinen van de CO2 uitstoot binnen het productieproces.
Deceuninck mikt op zichtbaarheid voor het merk en zijn partners. Van billboarding in Vlaanderen, Brussel en Wallonië, advertenties op streamingplatvormen en youtube tot een uitgebreide social media campagne: doel is zo veel mogelijk potentiële consumenten kennis te laten maken met de producten van Deceuninck. De link naar het verdeler netwerk van Deceuninck wordt consequent gelegd. Ook de partners binnen het dealernetwerk van Deceuninck kunnen rekenen op een uitgebreide POS-communicatie kit en digitaal marketingmateriaal.