Dat het Brio Group voor de wind gaat, bewijst de continue groei. Met 130 zijn ze ondertussen, de Brio-partners die een beroep doen op het aanbod maar vooral ook de expertise en service van deze aankoopgroepering voor de badkamer-, keuken- en interieurbouwer. Dit totaalpakket aan producten en diensten kon ook Beaubad uit het Limburgse Oudsbergen overtuigen, exact de 130ste ondernemer die sinds kort het Brio-kwaliteitslabel mag voeren.
Brio Group en Beaubad hebben veel gemeen, zo blijkt. Beide bedrijven zetten volop in op kwalitatieve groei, een open en persoonlijke communicatie, en ambitieuze vernieuwing. Beaubad, badkamerexpert maar ook inrichter van keuken, dressing en bij uitbreiding interieurbouw in het algemeen, verhuisde nog maar net naar een nieuwe vestiging met eigentijdse toonzaal die volop inzet op beleving. Dat doet ook Brio Group, met de Brio Concept Store in Herentals waar zowel de Brio-partners als hun klanten de nieuwigheden ontdekken. Diane Bongaerts, oprichtster en zaakvoerster van Beaubad: “We kunnen onze klanten met een gerust hart doorverwijzen naar de Brio Concept Store, wetende dat ze er correct geïnformeerd worden en er de nieuwste toestellen kunnen ontdekken.” Vernieuwing alom. Zo onderging ook de Brio Group-huisstijl een make-over, rolt er een nieuwe catalogus van de persen en werd de Brio-website vernieuwd. Allemaal conform de frisse bedrijfsvisie die Brio Group aan de dag legt.
Beaubad is het toonvoorbeeld van een bedrijf dat over de jaren op een haast organische manier gegroeid en geëvolueerd is. We noteren 2014 wanneer Diane Bongaerts, met toen al heel wat ervaring in de sanitaire wereld, Beaubad opricht. Van bij de start kiest ze voor een andere en meer persoonlijke aanpak. “De volledige badkamerrenovatie wordt door één en dezelfde vakman uitgevoerd, van a tot z. Hierdoor worden de werken perfect gestroomlijnd en heeft de klant één aanspreekpunt. Helder, open, gemoedelijk en steeds correct”, licht Diane toe. Ondertussen bestaat het hechte team uit een tiental personen en werden ook de activiteiten verder uitgebreid. “We kregen steeds meer de vraag of we, naast de badkamer, ook de keuken, de dressing of andere kamers onder handen wilden nemen.” Dit was de start van Beauproject, met kwalitatieve oplossingen voor het hele interieur.
Wat Beaubad verwacht van Brio Group? Diane: “Uiteraard is er het aanbod dat verder gaat dan alleen maar sanitair en keukentoestellen. Uit het Brio-gamma kozen we ook stoelen, tafels en zelfs tv-schermen voor onze nieuwe toonzaal.” Een bijkomend voordeel is dat alle Brio-partners mee de vruchten plukken van het voorraadplatform E.C.K. en de overkoepelende Connect+ Group, waar onder meer Exellent, Selexion en Expert deel van uitmaken. De kracht van de groep is een absolute asset. Om deze reden kan Brio een volledig pakket op maat uitwerken voor haar partners, op zoek naar de unieke combinatie tussen rechtstreekse leveringen en leveringen vanuit een van de stockplatformen. Meer dan alleen producten, staat Brio ook garant voor een uitgebreid pakket aan diensten. Ook professionele marketingondersteuning, met de daarbij horende on- en offline communicatie, behoort tot de mogelijkheden. Dit gebeurt in samenwerking met Brio Approved communicatiepartner InterMedia dat trouwens ook voor de nieuwe Brio-huisstijl mocht tekenen. Diane van Beaubad: “Uiteraard kijken we ook uit naar het Brio-opleidingsaanbod, met zowel info over de nieuwigheden als technische scholingen voor onze vaklui voor wie dit meteen een prettige teambuildingactiviteit is.” Of hoe Beaubad, nu ook dankzij Brio, het aangename aan het nuttige weet te koppelen.