Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur

NL | FR

Nieuws

Sportieve campagne zet elftal met topproducten in de verf

_P9A0190[1] kopiëren

19 februari 2021 Leestijd 3 minuten

Deel dit artikel

Talrijke fabrikanten van verven en lakken hebben de afgelopen jaren hun gamma zodanig uitgebreid dat schilders het bos door de bomen niet meer zien. Ook groothandelaars kunnen door het enorme aanbod nog moeilijk gericht advies geven. Toonaangevend producent Caparol doorbreekt nu deze evolutie door 11 topproducten te selecteren waarmee bijna alle verf- en lakwerken op een kwaliteitsvolle manier kunnen uitgevoerd worden. Deze drastische vereenvoudiging betekent een grote effi ciëntieverhoging voor de hele professionele sector. Verspreid over 2021 wordt het initiatief met een originele campagne… in de verf gezet!

Zowel voor het schilderen van binnenmuren, buitenmuren als het lakken van allerlei materialen, puilen de rekken uit met duizenden keuzes. Professionele schilders worden overspoeld met een toevloed aan producten in alle mogelijke samenstellingen, eigenschappen, kleuren en kwaliteitsniveaus. Het overaanbod maakt het professionals erg moeilijk om binnen de juiste prijs-kwaliteitverhouding de meest geschikte toepassing voor hun klanten uit te kiezen. “Nochtans is het eenvoudig”, zegt Lode Broeders, Managing Director van Caparol België. “Met een selectie van onze 11 beste verven en lakken, kan meer dan 80% van alle schilderwerken op een kwaliteitsvolle manier worden uitgevoerd. Dit elftal vormt voor elke professional de perfecte basis om snel en eenvoudig over de allerbeste producten te beschikken.”

Groothandel geniet mee

Ook voor de groothandels die de producten aan de schilders leveren, is de vereenvoudiging een zegen. “Om correct advies te geven over honderden soorten verven en lakken moeten ze alle technische eigenschappen van het totale aanbod beheersen en dit op een eenvoudige manier kunnen overbrengen”, weet Lode Broeders. “Dat is haast onbegonnen werk. Bovendien worden ze verplicht om elke soort op voorraad te houden, wat een zware investering qua middelen en ruimte betekent. Doordat Caparol de basisproducten reduceert tot een overzichtelijk elftal, wordt hun werkdomein veel transparanter en kunnen ze hun klanten snel en correct van dienst zijn.

Originele campagne

Om de boodschap kracht bij te zetten, heeft Caparol een spraakmakende marketingcampagne op het getouw gezet, waarin de 11 topproducten van Caparol vergeleken worden met een succesvol voetbalelftal. In diverse advertenties, POS-materiaal, online campagnes, spots zal de opstelling van Caparol in de verf worden gezet. De thematische communicatie zal het hele jaar door, aan de diverse doelgroepen worden overgebracht. “Het wordt een originele campagne die zeker zal blijven hangen”, weet Lode Broeders. “Gekende ex-Rode Duivels verlenen heel graag hun medewerking. Zij geven de assist zodat iedere verf-professional kan scoren met de 11 van Caparol!”

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Kevin Desender

Projectmanager

Meer online zichtbaarheid creëren via ArchiComm? Neem contact met mij op.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details