Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur
Interieur

Focus op de toekomst

Een sterk merk verkrijg je niet zomaar. En eens aan de top, blijft het hard werken.

SieMatic-2a—pure-00269

Tekst | Eva Goossens

Beeld | SieMatic, Klemme

9 april 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Stilstaan is nefast. De wereld verandert en het komt er op aan deze veranderingen te omarmen en mee te transformeren met de tijd. Dat weet ook SieMatic. Dit A-label, dat zowel zijn product-, design- als marketingkwaliteiten al ruimschoots bewezen heeft, staat aan de vooravond van een rebranding waarbij ook de jongere generatie – gevoelig voor een meer emotionele en individuele ‘nieuwe luxe’ – aangesproken wordt.

De SieMatic Pure SLX keuken met expressieve materialen als onderdeel van een zeer individueel lifestyle concept.

Met meer dan negentig jaar op de teller is SieMatic lang niet aan zijn proefstuk toe. Als geen ander heeft dit Duitse kwaliteitslabel mee aan de wieg gestaan van de hedendaagse keukengeschiedenis. Innovatie zit in het DNA van SieMatic. Van de eerste greeploze keuken, nu al ruim zestig jaar geleden, tot de recent gelanceerde SLX keuken met ondertussen al vier gerenommeerde awards op de prijzenplank. Bij dit alles heeft het merk nooit de doelgroep uit het oog verloren. En net daarom is het nu tijd voor iets anders: een verjonging, zonder weliswaar de trouwe fanbase – en vaak hun al even trouwe nakomelingen – uit het oog te verliezen. 

Volle transformatie

Nicole Hastinckx, Sales Director & Country Manager van SieMatic België: “We leven in een maatschappij in volle transformatie. En dit voorbije bizarre jaar heeft deze verandering alleen maar versneld. Het is belangrijk om als merk, zowel product-, maar ook marketing- en communicatiegewijs te durven mee-evolueren, en dat is wat SieMatic nu ook doet. Zo zal er nog meer worden ingezet op digitale communicatie.” Met de rebranding en geüpdate communicatiemix wil SieMatic ook focussen op een jongere doelgroep, met de Generatie Y (Millennials) en Generatie Z (Zoomers) die thuis zijn in de digi-wereld, actief zijn op sociale media en heel gericht op zoek gaan naar digitale informatie. “De customer journey van deze generaties begint vaak online. Op die manier willen we hen ook bereiken en informeren.”

SieMatic als integraal onderdeel van een individueel vormgegeven woonruimte.

‘Nieuwe luxe’

Elke demografische generatie heeft ook zo zijn specifieke eigenschappen om rekening mee te houden, ook in de communicatie. Het opzet: SieMatic laten evolueren naar een geapprecieerd lifestyle-merk in functie van ‘de nieuwe luxe’. Nicole Hastinckx: “Bij oude luxe denken we meer aan prestige en statussymbolen. Kwalitatieve producten met naam en faam. Voor de jongere generaties primeert dan weer eerder de beleving – hoe het product emotioneel wordt ervaren – vaak boven het product an sich. Dat noemen we ‘de nieuwe luxe’. Producten die beantwoorden aan hun emotionele leefwereld en liefst zoveel mogelijk afgestemd zijn op hun persoonlijke behoeften.” Individueel design, over de verschillende keukenlijnen heen, wordt belangrijker dan ooit. En ook dat is wat SieMatic te bieden heeft.

Karaktervol keukendesign, zelfs met een vleugje roze, zet in op beleving en emotie.

Inspireren en motiveren

Het interieur is voor de Generatie Y en Z niet zelden een heel persoonlijke expressie van de al even individuele emotie. Hetzelfde gaat op voor de keuken die steeds vaker integraal deel uitmaakt van de leefruimte. Toon me je keuken en ik zeg je wie je bent. En het is die keuken die SieMatic deze doelgroep wil bieden: individualiteit ten top. Dit zal zich ook uiten in de nieuwe campagnebeelden die inzetten op sfeer en emotie. Expressieve materialen en verrassende kleuraccenten moeten inspireren en motiveren om de overige mogelijkheden te onderzoeken en ontdekken. Dat kan in de SieMatic toonzalen die ook qua inrichting in dezelfde lijn zullen evolueren. SieMatic als lifestyle keuken, helemaal klaar voor de toekomst.    

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

louwers mediagroep
  • IB-1

    Interieurbouw & Schrijnwerk

    Platform voor de interieurbouwbranche

    Naar website
  • MTV

    Metaalvak

    Platform voor de metaalverwerkende industrie

    Naar website
  • Greenpro

    Greenpro

    Platform voor de tuin- en groenprofessional

    Naar website
  • KB

    Keukenbouw

    Platform over design en techniek in de keukenbranche

    Naar website
  • GWW-BE

    Grond/Weg/Waterbouw

    Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken

    Naar website
  • IA

    Industrial Automation

    Platform over productie- en procesautomatisering

    Naar website
  • LP

    Lumenpro

    Platform over licht en verlichting

    Naar website
  • Recyclepro

    Recyclepro

    Platform over de gehele recyclingstroom

    Naar website
  • CLW

    Construire la Wallonie

    Plateforme pour le bâtiment, génie civil et infrastructures

    Naar website
  • Bouwmat

    Bouwmat

    Platform over bouwmaterieel & bouwmachines

    Naar website
  • BAVL

    Bouwen aan Vlaanderen

    Platform voor de bouw

    Naar website
0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details