NLFR

Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur
Focus op de toekomst

Focus op de toekomst

Stilstaan is nefast. De wereld verandert en het komt er op aan deze veranderingen te omarmen en mee te transformeren met de tijd. Dat weet ook SieMatic. Dit A-label, dat zowel zijn product-, design- als marketingkwaliteiten al ruimschoots bewezen heeft, staat aan de vooravond van een rebranding waarbij ook de jongere generatie – gevoelig voor een meer emotionele en individuele ‘nieuwe luxe’ – aangesproken wordt.

De SieMatic Pure SLX keuken met expressieve materialen als onderdeel van een zeer individueel lifestyle concept.

Met meer dan negentig jaar op de teller is SieMatic lang niet aan zijn proefstuk toe. Als geen ander heeft dit Duitse kwaliteitslabel mee aan de wieg gestaan van de hedendaagse keukengeschiedenis. Innovatie zit in het DNA van SieMatic. Van de eerste greeploze keuken, nu al ruim zestig jaar geleden, tot de recent gelanceerde SLX keuken met ondertussen al vier gerenommeerde awards op de prijzenplank. Bij dit alles heeft het merk nooit de doelgroep uit het oog verloren. En net daarom is het nu tijd voor iets anders: een verjonging, zonder weliswaar de trouwe fanbase – en vaak hun al even trouwe nakomelingen – uit het oog te verliezen. 

Volle transformatie

Nicole Hastinckx, Sales Director & Country Manager van SieMatic België: “We leven in een maatschappij in volle transformatie. En dit voorbije bizarre jaar heeft deze verandering alleen maar versneld. Het is belangrijk om als merk, zowel product-, maar ook marketing- en communicatiegewijs te durven mee-evolueren, en dat is wat SieMatic nu ook doet. Zo zal er nog meer worden ingezet op digitale communicatie.” Met de rebranding en geüpdate communicatiemix wil SieMatic ook focussen op een jongere doelgroep, met de Generatie Y (Millennials) en Generatie Z (Zoomers) die thuis zijn in de digi-wereld, actief zijn op sociale media en heel gericht op zoek gaan naar digitale informatie. “De customer journey van deze generaties begint vaak online. Op die manier willen we hen ook bereiken en informeren.”

SieMatic als integraal onderdeel van een individueel vormgegeven woonruimte.

‘Nieuwe luxe’

Elke demografische generatie heeft ook zo zijn specifieke eigenschappen om rekening mee te houden, ook in de communicatie. Het opzet: SieMatic laten evolueren naar een geapprecieerd lifestyle-merk in functie van ‘de nieuwe luxe’. Nicole Hastinckx: “Bij oude luxe denken we meer aan prestige en statussymbolen. Kwalitatieve producten met naam en faam. Voor de jongere generaties primeert dan weer eerder de beleving – hoe het product emotioneel wordt ervaren – vaak boven het product an sich. Dat noemen we ‘de nieuwe luxe’. Producten die beantwoorden aan hun emotionele leefwereld en liefst zoveel mogelijk afgestemd zijn op hun persoonlijke behoeften.” Individueel design, over de verschillende keukenlijnen heen, wordt belangrijker dan ooit. En ook dat is wat SieMatic te bieden heeft.

Karaktervol keukendesign, zelfs met een vleugje roze, zet in op beleving en emotie.

Inspireren en motiveren

Het interieur is voor de Generatie Y en Z niet zelden een heel persoonlijke expressie van de al even individuele emotie. Hetzelfde gaat op voor de keuken die steeds vaker integraal deel uitmaakt van de leefruimte. Toon me je keuken en ik zeg je wie je bent. En het is die keuken die SieMatic deze doelgroep wil bieden: individualiteit ten top. Dit zal zich ook uiten in de nieuwe campagnebeelden die inzetten op sfeer en emotie. Expressieve materialen en verrassende kleuraccenten moeten inspireren en motiveren om de overige mogelijkheden te onderzoeken en ontdekken. Dat kan in de SieMatic toonzalen die ook qua inrichting in dezelfde lijn zullen evolueren. SieMatic als lifestyle keuken, helemaal klaar voor de toekomst.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details